BYLINKY V KUCHYNI

Krásné úterý!


Dnes nám to doma spalo!
Hurá!

Když mám chvilku oběhnu dům a nasbírám nějaké bylinky na čaj.


Roste toho tady kolem hodně.




A já vlastně ani netušila , co všechno můžu nějak upotřebit v kuchyni.

A třeba zrovna bylinkové čaje mám moc ráda.

A tak letos k oblíbené divizně...

DIVIZNA

...kterou jedinou sbírám už léta, přibyla ...

TŘEZALKA

...třezalka tečkovaná...

SVÍZEL


...svízel syřišťový...



...a taky listí maliní, ostružiní a jahodníku.


Taky se musíme vypravit do lesa na borůvčí a levandule mi roste u domu.

Tak snad bude čajová směs dobrá :-).


Každopádně teď zdobí bylinky jídelnu, kde jsou pěkné nejen na pohled , ale taky kuchyň a jídelnu krásně provoní.

Taky sbíráte a máte nějakou oblíbenou směs?



Mějte prima den!

Komentáře

Anonymní píše…
Vypadá to skvěle...můžu se zeptat, odkud ten krásný kus větve, zatím se mi nikdy nepodařilo sehnat v lese žádnou vhodnou. Děkuji. Jitka
bavi-mne-to píše…
Diviznový čaj miluji!! A vlastně nepohrdnu skoro žádným čajem z bylinek.
Hezký den!
|Hanka z Podkrkonoší
punkveruska píše…
Děláme si "zahradní směs" listí rybízu, malin, ostružiní, pár lístků šalvěje, máty,meduňky, dobromysly a trocha levandule. Občas něco zapomeneme utrhnout, tak se chuť mírně mění)).Čaj vznikl spontánně při návštěvě malých sousedů..
áca píše…
zrovna v neděli byly suprové KOUZELNÉ BYLINKY....mám takovou pidi bylinkovou zahrádku ale kolem mě po loukách toho roste dost a dost ...dobrá inspirace na čaj ...nasbírat nejlépe 7 druhů bylinek,květinek a popíjet ....zrovna si jdu zalít meduňkový a mátový čajík :)
Ilona Ř. píše…
Lucko,já zrovna po ránu popijim čaj malinovy s ostružinou a borůvkou.Miluji medunkovy čaj a suší www co se dá!
Anonymní píše…
Bacha na třezalku...
Výzkum farmakologického působení třezalky ukázal, že floroglucinoly v ní obsažené (hyperforin, adhyperforin) ruší účinek některých léků. Mechanismus tohoto účinku spočívá v aktivaci enzymů které léčiva v organismu odbourávají, konkrétně cytochromu P450 3A4 a P-glykoproteinu. Výsledkem pak je pokles hladiny daných medikamentů v krvi a související oslabení jejich terapeutického účinku. Mezi léky, které třezalka takto ovlivňuje mimo jiné patří antikoncepční přípravky, léky na ředění krve (warfarin), imunosupresiva (cyklosporin), antidepresiva, chemoterapeutika používaná při léčbě rakoviny (irinotekan), kardiotonika (digoxin), antiastmatika (theofylin) a léky proti AIDS (idinavir).(Wikipedie)
Pav
Jarča píše…
Nám moc chutná šípkový(okoukala jsem ho na kopečku )taky mátový a meduňkový mám moc ráda a lipový (šípkový a lipový sušený mátu meduňku čerstvou)a dětem chutná z jablek.Sbírejte,sušte užívejte léta a prázdnin.

Populární příspěvky z tohoto blogu

poloostrov Hel Polsko

novinky...

Stědrý den...